Friday, May 14, 2010

Tribute untuk Abuya Ashaari Muhammad At-Tamimi




Aku ucapkan selamat tinggal kepada kalian
Dahulu kita bersama menuju satu tujuan
Bila ujian datang kalian lari bertempiaran
Kalian bertukar haluan
Bahkan tidak menentu haluan
Begitulah hikmah ujian dari Pencipta alam

Dengan ujian, pura-pura dan kepuraan tidak boleh lagi berlaku di dalam perjuangan
Kini segala-galanya terserlah, tersingkap dan terdedah isi hati yang mazmumah
Indahnya ujian tapi jangan dipinta
Ia memisahkan yang soleh dengan yang toleh
Ia membezakan yang berjuang dan yang mengambil peluang
Dengan ujian kita telah kenal diri masing-masing siapa kita

Aku tetap aku yang dahulu hinggalah sekarang
Kebenaran yang aku pegang moga-moga sampai ke hujung jalan
Aku tetap aku yang dahulu hinggalah sekarang
Kebenaran yang aku pegang moga-moga sampai ke hujung jalan
Kalian carilah jalan, buatlah pilihan
Perjuangkanlah keyakinanmu katanya engkau telah dipulihkan
Insya-Allah aku akan terus berjuang
Bersama kawan-kawan selama ada nyawa di badan
Selamat tinggal kalian semua, selamat jalan

Aku tetap sebagai aku dahulu dan sekarang
Aku tetap akan meneruskan perjuangan hingga ke hujung jalan

Nukilan: Abuya Imam Ashaari Muhammad At-Tamimi

No comments:

Post a Comment

Comment here...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails