Tuesday, December 15, 2009

Rintihan Cinta



Aku tahu Engkau Tuhanku

Adalah cinta agung

Aku pun mahu mencintai-Mu

Aku tahu mencintai-Mu amat perlu


Ia kemuncak daripada segala kebahagiaan

Aku berusaha ke arah itu

Tapi cintaku pada-Mu Tuhan selalu terganggu


Banyaknya yang datang mengganggu

Nafsuku dan syaitan terkutuk

Dunia mempesona menggamit selalu

Di waktu itu lupa kepadamu


Cintaku… jauh sekali

Sekali sekala datang juga

Walaupun sedikit terasa indahnya

Kemudian lupa lagi


Adakalanya lupaku pada-Mu

Berpanjangan sekali

Kemudian sekali sekala sedar kembali

Engkau cinta agung


Engkau patut dicintai

Selepas itu ku lupa lagi

Begitu cintaku kepada-Mu Tuhan

Dengan kelalaian silih berganti

Oh Tuhan


Dengan hati yang sedih ini

Tolonglah aku dengan rahmat-Mu

Bantulah aku mencintaimu

Bagai cinta yang palsu terbunuh sendiri

Itulah harapanku pada-Mu


Tuhan dengarlah rintihan hamba-Mu

Perkenankanlah…

No comments:

Post a Comment

Comment here...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails